A password will be e-mailed to you.

10 מאכלים שכדאי לכם להפסיק לאכול

מאת: WeLead | 16 בדצמבר 2018

אתם מה שאתם אוכלים, אבל מה באמת אתם יודעים על האוכל אותו אתם אוכלים? תעשיית המזון מלאה בתפניות וכמה עובדות דיי מגעילות, אז עשינו מחקר קטן באינטרנט ומצאנו מחקרים מהחוקרים המובילים בתחום המזון כדי לחשוף מה באמת קורה עם האוכל אותו אנחנו אוכלים.

 

1. לחם מחיטה מלאה

החיטה המודרנית היא לא שהיא היתה פעם. כתוצאה משינויים גנטיים משמעותיים בשנות ה60 וה70 שמטרתם הייתה להגדיל את היבולים, החיטה שאנחנו מכירים היום יכול לעורר כל מיני מחלות ואלרגיות, כגון מחלת צליאק, מחלת מעי ואסתמה. לא לכולם יש רגישות לחיטה, אנחנו מציעים לנסות להפסיק עם חיטה לכמה ימים לראות איך אתם מרגישים. כיום ידוע שיותר ויותר אנשים נולדים עם חוסר סבילות לגלוטן.

2. ריבת ענבים

ידוע שענבים הם טעימים ובריאים, אבל לצערנו יותר משמונים אחוז מצריכת הענבים באמריקה באה בצורת ריבות או ג’לי. כמו שאתם יכולים לנחש, הקשר בין הריבות הללו לענבים הוא מקרי בהחלט. עמוסים בסירופ תירס, סוכר וטעמים מלאכותיים, הריבה היא לא ריבת ענבים אלא ריבה בטעם ענבים. אנחנו ממליצים להכין ריבה ביתית כך תדעו בדיוק מה נכנס לבפנים.

3. משקאות דיאט

משקאות ומאכלי דיאט, ממתקים ללא סוכר ומסטיקים בדרך כלל מלאים בתחליפי סוכר מלאכותיים. מחקרים מראים שברגע שחומרים אלו מעוכלים בגוף הם יכולים לגרום  לשלל בעיות רפואיות כגון עליה במשקל. מחלות ניורולוגיות, כאבי ראש, מיגרנות, דיכאון, הרעלה ואף סרטן. החוקרים מזהירים שמשקאות מוגזים מסוכנים במיוחד לכן מומלץ להימנע.

 

4. עגבניות בקופסת שימורים

מכסי פחיות השימורים מכילות BPA , אסטרוגן סינתטי שנמצא שהוא קשור לבעיות פריון, מחלות לב והשמנת יתר. אפילו מעט מהחומר יכול לפגוע בייחוד באנשים צעירים, אומרים החוקרים. כך שתמיד מומלץ לבחון אופציה של צנצנות זכוכית או הכנה ביתית.

5. נבטים

נבטים היו מעורבים בכל כך הרבה מחקרים עם כל כך הרבה נורות אזהרה שזה כבר לא מצחיק. לעיתים קרובות נושאות סלמונלה, חיידקי צואה או ליסטריה הודות לתנאי האיחסון הלחים של הנבטים. אם אתם מחפשים אלטרנטיבה לויטמינים תנסו כרוב או גזרים. אם אתם ממש לא יכולים לוותר על נבטים אז הקפידו לבשל אותם לפני האכילה.

6. כנפיים

לא שמישהו חשב שכנפיים מטוגנות זה דבר בריא, אבל רוב האנשים לא מבינים עד כמה זה מזיק. בכנף אחת יש 80 קלוריות ו5 גרם שומן, זה נשמע לא נורא אבל מנה ממוצעת מכילה 800 קלוריות ו50 גרם שומן. אם אתם לא יכולים לחיות ללא כנפיים נסו לעשות אותם בגריל או באפייה

7. תותים לא אורגניים

בחלק מהתהליך החקלאי של גידול התותים החקלאים עוטים חליפה סגורה הרמטית כדי לרסס את התותים. בקיצור, תותים הם דבר מאוד מרוסס. תחליף מצויין יכול להיות תותים אורגניים.

8. פופקורן בטעם חמאה

כימיקל בשם דיאקטיל מופיע בהרבה מאכלים בטעם חמאה, חוץ מזה שהכימיקל עצמו מזיק לעובדי המפעל בו הוא מיוצר והבאה לידיעת הציבור את הנזקים, התעשיה החלה להשתמש בתחליף אשר יכול להפוך לדיאקטיל בנסיבות מסויימות. החוקרים ממליצים לא להסתכן ולהכין פופקורן בבית עם חמאה אמיתית.

9. מרגרינה

מחקרים מסויימים אומרים שאם נרצה לבחור מזון שיהרוס לנו את הביצועים, יוריד את הפעילות המוחית, יפגע בביראותנו ויקצר את חיינו- אז מרגרינה זה המזון יחד עם שומן טראנס אחר. תחליפים בריאים מהטבע: שמן אבוקדו, שמן זין, שמן קוקוס ועוד.

10. ממתיקים מלאכותיים

באופן אירוני, יש הרבה עדויות שמראות ששימוש בממתיקים מלאכותיים הוא רע באותה במידה כמו שימוש בסוכר לבן. לדוגמא, חוקרים מאוניברסיטת טקסס מצאו שעכברים שנותנים להם ממתיקים מלאכותיים סובלים אחר כך מלחץ דם גבוה יותר מעכברים שלא נטלו את הממתיק. לא רק שהם רעים לבריאותכם, חוקרים גילו שממתיקים מלאכותיים והייצור שלהם פוגע גם בטבע, בחיי דגים ושוניות.