A password will be e-mailed to you.

אם אני כבר לא חייל, אז מה אני הולך להיות?

מאת: WeLead | 1 באוקטובר 2020

ספרתם את הדקות לשחרור, סימנתם יעדים לטיול מטורף בעולם, הכנתם מזוודה והנה רגע אחרי שנפרדתם מכולם בבסיס, הגיעה הקורונה וטרפה לכולנו את הקלפים. אז הטיול קצת פחות מתאים, לפחות כרגע. אולי אתם מתלבטים לגבי אפשרויות תעסוקה, או חושבים על לימודים ולא בטוחים היכן ומה כדאי ללמוד. כך או כך, תקופה לא פשוטה שמצריכה חישוב מסלול מחדש. מתחילים כאן…

 

מי לא מכיר את זה? לפעמים בחיים, כמו בחיים, נראה כי הכול ברור ומאורגן ואז ברגע, הכל משתנה. לא משנה היכן אתם נמצאים על המפה, התקופה האחרונה שיבשה לכולנו תוכניות והצריכה שינויים והתאמות למצב חדש ולא מוכר. אז נכון, לא נשקר, מבאס. תכננתם ערימות של תוכניות, השחרור עוד דקה דופק לכם בדלת, ואתם כבר ארוזים, ומה עכשיו, מאיפה מתחילים?

אומנם החופשה בחו”ל קצת פחות רלוונטית, אבל היי, יש עדיין אינספור אפשרויות: אולי תלכו על חופשה קצרה בארץ לנקות את הראש? תשקלו את העבודה המועדפת שבדקתם לפני כמה חודשים, או, אולי תראו בזמן הזה שניתן לכם במתנה, הזדמנות מעולה ותלכו ללמוד? לשפר את הציונים, לימודי תעודה, או קורסים לחיילים משוחררים, מה נכון עבורכם? באנו לעשות לכם (קצת) סדר. עמדו נוח.

 

מה באמת כדאי לעשות אחרי השחרור?

נכון, זו תקופה די מבלבלת, אבל אתם לא לבד. כולנו נדרשים לחשב מסלול מחדש ולהתאים את עצמנו למצב הקיים. ואם זה ככה, למה שלא נעשה מהלימון לימונצ’לו? אולי נראה לכם כרגע מאתגר לקבל החלטה מהותית, אנחנו לגמרי מבינים. ונכון שאתם לפעמים לא מצליחים להחליט אפילו מה בא לכם לאכול, אבל עדיין, בואו נראה בתקופה הזו הזדמנות. אם לפני כמה חודשים, לימודים נראו כמו אפשרות עמומה שדחקתם אי שם עמוק בראש, הרי שעכשיו היא בהחלט מוחשית ונמצאת בידכם. אל תבחרו ללמוד בגלל ההורים, תבחרו בלימודים מתוך הכרה והבנה בתועלות העצומות שיש ללימודי תעודה או קורסים מקצועיים, והיכולת שלהם להטיס אתכם קדימה.

 

לימודים אקדמיים – משנים מסלול ומסתכלים קדימה

נכון, זה לא טיול מהמם בברזיל, אבל בואו נודה, לימודי תעודה, קורסים או תואר ראשון, הם אמצעי מעולה לקידום מטרות, באופן הכי יעיל שיש. אולי קריירה עוד נשמעת רחוקה, אבל הלימודים האקדמיים יאפשרו לכם להכיר את התחום לעומק, להבין מה מתאים לכם, לתת לכם יתרון עצום על פני אחרים ולפתוח בפניכם דלתות כניסה לעולמות החינוך, ההייטק ועוד הרבה אפשרויות. ואם כל זה לא עושה לכם תיאבון, לא פחות חשוב לדעת שקיימים מסלולי לימוד רבים שמאפשרים לכם ללמוד ולעבוד יחד, ככה שתוכלו ליהנות מכל העולמות. לא תיקחו?

 

איך יודעים לבחור?

ברור לנו שיש לא מעט אפשרויות וזה יכול להיות קצת מבלבל, אז הנה כמה נקודות אשר ימקדו אתכם בבחירה הנכונה עבורכם:

מי אתם ומה אתם אוהבים?

נכון, זו שאלה גדולה, אבל היא לגמרי הכרחית. בשלב הראשוני, נסו לחשוב מה “בוער” בכם ומסקרן אתכם. האם אתם ריאליים או הומאניים, יצירתיים או אנשי מספרים? האם יש אנשי מקצוע שמרתקים אתכם וגורמים לכם לקרוא ולהעמיק בתחום מסוים? אולי היה תחום בצבא שעניין אתכם במיוחד, או אפילו בתיכון? כך או כך, עכשיו הגיע הזמן לתת צ’אנס לתחומים שקרובים ללבכם.

נטרלו רעשי רקע

בחרו להקשיב קודם כל לעצמכם, לצרכים ולרצונות שלכם. בסופו של יום, הבחירה היא שלכם ולכן חשוב לדייק אותה. נכון, להורים, לחברים ולכל האנשים שרוצים בטובתכם, יש הרבה דעות ולא פחות עצות טובות, אבל אולי הן פשוט לא מתאימות לכם. חשוב שתהיו שלמים עם הדרך. מאתגר, אבל לגמרי אפשרי.  

עשו שיעורי בית

יש לכם כמה אפיקים מעניינים? תחומים שעושים לכם חשק להכין את המחברות? לכו לישון על זה. בקשו המלצות מחברים, עשו מחקר קטן, קראו ביקורות ובדקו האם ניתן להגיע לשיעורי ניסיון או להתרשם מהתכנים, כי אין חכם כבעל ניסיון.

ומה עם קריירה?

אם ערכתם מיני מחקר על התחומים שמעניינים אתכם, חשוב שתקדישו כמה דקות לבדוק האם התחום שמעניין אתכם מהווה פתח לתעסוקה, או אפילו קריירה של ממש בהמשך. אם כן, מה הביקוש בשוק העבודה, מהן רמות השכר ועוד.

 

לסיכום, השחרור עוד רגע כאן ואולי הוא נראה קצת שונה מאיך שחלמתם אותו, אבל אל תשכחו שהשמיים הם הגבול וכל האפשרויות פתוחות. קחו את הזמן הזה לבחון אופציות להתפתח ולגדול. לימודי תעודה, קורסים או אפיקים אקדמיים אחרים, הם הזדמנות לתת לעצמכם העתידיים פוש קטן לחיים טובים יותר.