A password will be e-mailed to you.

5 יעדים באירופה לטיול זוגי בזול

מאת: תמיר ילינק | 31 ביולי 2019

החלטתם שהגיעה העת לצאת לחופשה מרעננת, אך מצב העו”ש לא מזהיר במיוחד? הנה חמישה יעדים ברחבי אירופה שתוכלו לטייל בהם בזיל הזול ואם תחפשו היטב תוכלו ליהנות גם מטיסות זולות אל היעד.

 

  1. בודפשט – הונגריה

טיסות לבודפשט נחשבות לזולות במיוחד והן יוצאות בתדירות גבוהה משדה התעופה בן גוריון. בודפשט – הממוקמת במזרח אירופה, מתעוררת רק בשנים האחרונות מתנומתה הקומוניסטית ולכן יש בה עדיין לא מעט שכיות חמדה זולות במיוחד. הכוללות: לינה, אוכל זול ואטרקציות ללא תשלום או במחירים מוזלים. בגזרה הקולינרית, למשל, תוכלו ליהנות משפע של אפשרויות זולות במיוחד  עם ממוצע של שבעה דולר למנה עיקרית ודולר אחד בלבד לקינוחים מסורתיים.

היכן מבלים?

  • מופע אופרה – האולם היפהפה בו מתקיימים מופעי האופרה בבודפשט לא מסגיר את המחירים המעולים שתוכלו להשיג למופע מלא. אם אתם ספונטניים, תוכלו לרכוש כרטיס בסמוך למופע וליהנות ממחירים זולים במיוחד – עד $2 לכרטיס!
  • שייט על הדנובה – יש מספר חברות טיולים המציעות הפלגות בנהר הדנובה, אך אם אתם רוצים לחסוך את העלות ולשמור על החוויה, תוכלו לרכוש כרטיסים לסירת הנוסעים העירונית הגובה סכום נמוך משמעותית ומסיירת בין התחנות השונות בעיר דרך הנהר.
  • טיול לבודה – מעבר לנהר הדנובה שוכנת בודה, האזור העתיק של העיר ואחד היפים בה. בבודה יש את מצודת הדייגים היפהפייה, כנסיית מתיאש וארמון המלך המרשים. הכניסה לחלק מהאתרים כרוכה בתשלום, אך גם אם תסתפקו בסיור חיצוני ללא תשלום, מובטחת לכם חוויה ארכיטקטונית מרהיבה ביופייה באווירת ימי הביניים.

 

  1. רומא – איטליה

בירת איטליה היא לא יעד זול במיוחד, אך הפלוס העיקרי שלה הוא שניתן למצוא בה שפע של אתרי תיירות שאינם כרוכים בתשלום כלל. הוסיפו לכך את העובדה שבשווקים השונים ובמסעדות נבחרות תוכלו ליהנות מאוכל איטלקי אותנטי בזיל הזול ותקבלו את היעד המושלם לחופשה זוגית.

היכן מבלים?

  • מזרקת טרווי – המזרקה היפהפייה היא מחזה מדהים בכל שעות היום, אך בלילה היא רומנטית להפליא. על פי המסורת, מי שמשליך מטבע אל קרקעית המזרקה מובטח לו שיזכה לבקר שוב ברומא וברגע שעיניכם ינוחו על הפסלים המיתולוגיים, אין ספק שתרצו לחזור אליה שוב.
  • הפנתיאון – אחד המבנים הארכיטקטוניים המרשימים ברומא, שהכניסה אליו ללא תשלום. למבנה בעל הכיפה העגולה יש מידות הנדסיות מדויקות וחדשניות והוא משמש גם כאתר קבורה לקדושים נוצרים.
  • הקולוסיאום – הכניסה לקולוסיאום כרוכה בתשלום, אך הוא מרשים מאוד גם מבחוץ. זוהי אחת היצירות ההנדסיות המרשימות של האדריכלות הרומית. בעבר שימש המבנה למופעי בידור, מסעות ציד, תחרויות גלדיאטורים ומסדרים דתיים.

 

  1. בוקרשט – רומניה

אחת מערי הבירה הגדולות באירופה היא גם אחד מהמוקדים המעניינים ביותר שיש  וגם הזולים ביותר. יש בה שפע של אטרקציות חינמיות, אוכל זול במיוחד (ארוחה מלאה עולה לרוב כ-5.5 יורו בלבד) וארכיטקטורה מרתקת.

היכן מבלים?

בעיר יש אתרים היסטוריים יפהפיים ומרשימים כמו – מוזיאון הכפר, שער הניצחון, גן צ’ישמיגיו, מוזיאון האיכר הרומני ועוד. מקומות תיירותים נוספים הם:

  • שדרת ויקטוריה – אחד הרחובות היפים והיוקרתיים ביותר בעיר, בו יש שפע של אפשרויות שופינג שאינן זולות, אך לאורך הרחוב ישנם כמה מהמבנים החשובים בעיר, כמו: ארמון הפרלמנט, ארמון העירייה והמוזיאון להיסטוריה לאומית.
  • האטנאום הרומני – מבנה מרהיב בעל עמודי שיש ורודים וארכיטקטורה נפלאה הכוללת פרסקאות, כיפות עלי זהב וגרמי מדרגות מפוארים. אם תרצו להרוויח פעמיים, תוכלו לרכוש כרטיס לאחד ממופעי האופרה המתרחשים במקום בשורות הראשונות במחיר זול במיוחד. כך תוכלו ליהנות ממופע מדהים ומביקור במבנה היפהפה.
  • כיכר המהפכה – אחד החלקים המשמעותיים והחשובים בעיר. כאן נערכו הפגנות המוניות נגד הרודן צ’אושסקו.
  1. פראג – צ’כיה

פראג היא אחת הערים היפות בעולם ואחת הזולות שבהן. במקום בו הבירה זולה יותר ממים, תוכלו ליהנות מביקור רומנטי להפליא  במחירים זולים במיוחד. האוכל הצ’כי המסורתי מעולה והמחירים האטרקטיביים שלו לא מעידים על איכותו, כך שצפויה לכם חוויה תרבותית וקולינרית מרתקת בתקציב התפור בדיוק למידותיכם.

היכן מבלים?

  • גשר קארל – אחד הגשרים היפים ביותר בעולם. לאורכו בנויים פסלים מדהימים והנוף ממנו יפהפה במיוחד.
  • כיכר העיר העתיקה – אווירת ימי הביניים מושלמת עוטפת את הכיכר ההיסטורית. בכיכר תמצאו את מגדל השעון האסטרונומי, כנסיית “גבירתנו לפני טין”, בית העירייה העתיק ובתי קפה ומסעדות.
  • טירת פראג – אמנם יש לרכוש כרטיס כניסה לטירת פראג, אך הכרטיס הזה יפתח בפניכם הזדמנות לחקור את ההיסטוריה המדהימה של העיר במשך יום שלם הכרטיס כולל את מצודת פראג, כנסיות באזור והטירה היפה.

 

  1. ברלין – גרמניה

ברלין היא אחת הערים ההיסטוריות והתרבותיות ביותר בעולם. היא מגוונת, יש בה שפע של אטרקציות תיירותיות  והמחייה בה זולה במיוחד. בברלין תמצאו מגוון מסעדות במחירים אטרקטיביים, שפע של אפשרויות לינה וכמובן אטרקציות בלתי נשכחות.

היכן מבלים?

  • אי המוזיאונים – חמישה מוזיאונים שונים שוכנים באי המוזיאונים, המוכר בהם הוא “פרגמון” בו יש שכיות חמדה מאשור, בבל ואוצרות יוון ורומא העתיקה. הכניסה לכל המוזיאונים עולה 16 יורו (50% הנחה לסטודנטים בהצגת תעודה).
  • גלריית הצד המזרחי – מה שהיה פעם קטע מחומת ברלין האימתנית הפך לקטע גרפיטי צבעוני ומעורר השראה, עם למעלה ממאה יצירות אמנות של אמנים בינלאומיים.

הרייכסטאג – מקום מושבו של הפרלמנט הגרמני הוא מבנה היסטורי שהוקם בשנת 1894. הכניסה אליו ללא עלות והתור