A password will be e-mailed to you.

הדרך שלך למדרסים בהתאמה אישית

מאת: תמיר ילינק | 2 ביולי 2019

כך תבחרו לעצמכם מדרסים לנעליים בלי טעיות, המדריך המלא.

כל מי שמתמודד עם כאבים בכף הרגל, פציעות או כל דבר אחר אשר מונעים ממנו ללכת בצורה רגילה, בצורה סדירה, נדרש לעבור אבחון אשר יאפשר לגלות מה בדיוק הבעיה איתה הוא מתמודד וכיצד הוא יכול להתמודד איתה ואף לפתור אותה. סביר להניח, ברמת וודאות גבוהה, שהאמצעים בעזרתם יציעו לו להתמודד עם הבעיה, יהיו מדרסים.

לשמחתנו, כל מי שנדרש לקנות ולהשתמש במדרסים יכול למצוא היום מגוון רחב של מכונים ומקומות בהם אפשר גם לבצע את האבחונים והבדיקות, וכן הוא יכול למצוא מקומות מקצועיים רבים בהם יהיו מסוגלים להכין עבורו את המדרסים המתאימים עבורו. כיום אפשר למצוא מגוון רחב של מכוני מדרסים בתל אביב, וכן בערים גדולות אחרות כמו ירושלים וחיפה, וכמובן גם בערים יותר קטנות ופחות מרכזיות. בכל אחת מהן אפשר למצוא מכוני אורתופדיה ומקומות בהם ניתן לבצע אבחון ולהכין מדרסים בהתאמה אישית על פי הצורך.

השאלה היא איננה רק כיצד אפשר למצוא מקום להכנת מדרסים בתל-אביב, ירושלים או חיפה – אלא גם כיצד בוחרים מדרסים בצורה נכונה. יש לכך משמעות מהיבטים שונים, שכן כך אנחנו יכולים להשתמש במוצר איכותי וטוב שיכול לשרת אותנו בצורה נאמנה לאורך זמן, וחשוב לא פחות, כך אנחנו מוצאים מוצר שמותאם לצרכים שלנו באופן אישי.

לפני שנסביר כיצד בוחרים מדרסים בצורה נכונה, חשוב להבהיר נקודה משמעותית בהקשר של מדרסים. אנחנו יכולים למצוא מדרסים רגילים, כלליים – אך העניין הוא שהם לא יעזרו לנו מאחר והם אינם מותאמים למבנה כף הרגל, ולא מתאימים ספציפית לצרכים שלנו. לכן אנחנו חייבים לפנות אל מכון בדיקה לצורך אבחון וייצור מדרסים שיהיו מותאמים למה שאנחנו צריכים.

השלבים לבחירת מדרסים

בשלב הראשון כאשר אנחנו מגיעים אל מכון אורתופדיה, מתבצעת בדיקה של כף הרגל על מנת לבחון את המבנה שלה. מומלץ שנגיע עם הפנייה של רופא ובה יש הסבר רפואי מלא על מצב כף הרגל שלנו, כך שאנשי הצוות יוכלו להבין מה בדיוק המצב שלנו ומה אנחנו צריכים. עם זאת, מדובר בהמלצה – ויש מכוני מדרסים שיוכלו לעזור גם בלא הפנייה. בשלב השני הם יבצעו את המדידות הנדרשות כולל הטבעה מלאה של כף הרגל על מנת לייצר מודל של מדרס. על פי המודל הזה הם ייבנו עבורו מדרס בחומר המתאים, בין אם זה סיליקון, שעם או חומרים אחרים. בשלב השלישי, אחרי בניית המדרס, אנחנו נקבל אותו ונבחן כיצד אנחנו מרגישים איתו בזמן ההליכה והעמידה.

עם זאת, כיום יש שיטות חדשניות יותר, שבונות מדרס בדיוק מושלם. הבעיה בבנייה בגבס היא שכל תזוזה קלה של הרגל תשפיע על הצורה של המדרס. תתפלאו – לא רק ילדים, אלא גם מבוגרים מתקשים לשמור על היציבות. לכן, כשאתם הולכים לחנות מדרסים – מומלץ לבדוק באיזו שיטה היא משתמשת לבניית המדרס, ולוודא שהיא אינה משתמשת בשיטות מיושנות. בנוסף לשיטת ההתאמה, מומלץ לוודא שמדובר בחומרים איכותיים שמחזיקים לאורך זמן, ושהמכון מספק אחריות לתקופה ארוכה של שנה לפחות.