A password will be e-mailed to you.

כך תסדרו כראוי חדר שינה קטן

מאת: תמיר ילינק | 8 באפריל 2019

אלמנטים מסוימים יכולים לעזור לכם ליצור אשליה אופטית של חלל מרווח, פתוח ומפנק גם בחדרי שינה קטנים. לא מאמינים? הנה המדריך שילווה אתכם עד לתוצאה המושלמת

לפי תקנות התכנון והבניה, שטח מינימאלי של חדר מגורים בישראל צריך להיות 8 מ”ר. הבעיה היא שלא כל הקבלנים מקפידים על ההנחיות, מה גם שלנו כבעלי דירות יש לפעמים אינטרס לשנות את העיצוב ולפגוע בחלוקה השוויונית בין חדרי השינה והמגורים של הבית. עם זאת, גם בחדרי שינה יחסית קטנים ניתן להשיג אשליה אופטית של חלל מרווח ופתוח – כל עוד יודעים באיזה אלמנטים להתמקד.

הסוד לסידור כראוי של חדר שינה קטן הוא פונקציונאליות: במקום להתחייב לסגנון עיצוב מסוים, אפשר לתת עדיפות לפריטים שאותם ניתן להזיז בקלות ולפתרונות אחסון אפקטיביים. מודולאריות כוללת למשל תליית מדפים כאלטרנטיבה לשידה תובענית, שימוש בארגז מצעים לצד ויתור על ארון גדול ושליטה באווירה בעזרת רהיטים בהירים במקום גופי תאורה גדולים.

איכות חיים מתחילה בנוחות

הטעות הנפוצה היא לחשוב שיש צורך לוותר על אלמנטים מסוימים שמשפיעים על נוחות השינה כדי לחסוך מקום בחדר. בפועל, יש כיום דגמים חדשים של מיטות מתכווננות למשל שבהן אפשר להשתמש בלי להתפשר על שום דבר באיכות החיים. במקביל, צריך לזכור שמטרת העל של סדר וארגון היא לגרום לנו להרגיש בנוח – הרבה לפני שנתחיל לספור מרצפות פנויות בחדר הכי אינטימי בבית.
מצד שני, כמובן שכל סנטימטר קריטי ולכן כדאי לנצל את השטחים הריקים שמוגדרים כנישות. מומלץ להקפיד על התאמה של גודל החפצים למרחב, להימנע מעומס ולשים את המיטה כאשר מאחוריה קיר תומך ולפניה מרחב פתוח שצופה אל הדלת. אם רוצים להשלים את האווירה בלי לגזול מקום, כל שנותר הוא להוסיף תאורה רכה, וילונות עדינים ותמונות על הקירות.

כך נמנעים מטעויות נפוצות

החשש מתחושת צפיפות עלול לגרום לחלקנו לעשות טעויות בעיצוב חדרי שינה קטנים. הטעות הנפוצה היא מיקום לא נכון של המיטה, כי מדובר ברהיט הכי גדול בחדר ובאלמנט שמשפיע ישירות על התנועה. אם לא רוצים לסבול מזה, צריך כאמור למקום את המיטה במרכז החדר ולוודא שבני הזוג יכולים להיכנס ולצאת ממנה בקלות.
עוד טעות היא להקל ראש בחשיבות של תאורה טבעית. כאן האפשרויות הן להשקיע בתריסים או בחלון עם פרופיל בלגי, לתלות וילון חצי שקוף כדי לאפשר לחלק מהאור לחדור פנימה או להשתמש בוילון האפלה. למרות שאין סגנון אחד שמתאים לכולם, השקעת מחשבה בעניין התאורה תעשה פלאים לתוצאה הסופית של העיצוב.
לסיכום, סידור כראוי של חדר שינה קטן מתחיל בבחירת פתרונות אחסון וממשיך עם המיטה כרהיט גדול ודומיננטי. בהמשך, כל שנותר הוא לדאוג לתאורה ולא לשכוח להציב את הנוחות בראש סדר העדיפויות.