A password will be e-mailed to you.

ניהול זמן פנאי – עבודה, קבלו טיפים לחיים טובים יותר

מאת: WeLead | 5 במרץ 2019

תרבות הפנאי בעולם המודרני בו אנו חיים כיום הפכה לחלק מרכזי ובלתי נפרד מחיינו. כפי שאנו נדרשים לנהל נכון וביעילות את הזמן שלנו בעבודה, כך עלינו להתייחס גם לניהול זמן יעיל של שעות הפנאי שלנו, אך מסתבר כי זו משימה קשה לרובנו. לכן אנו מציגים בפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם לנהל טוב יותר את שעות הפנאי וליהנות מחיים טובים יותר.

תכנון זמן – משימה חשובה בחיי העבודה והפנאי

הסוציולוג רוברט סטבינס חוקר את עולם הפנאי למעלה מ-30 שנה, לטענתו יש להתייחס ברצינות לשעות הפנאי שלנו, לרכוש תחביב מרכזי ולהתמקד בו, ולמעשה להתייחס להובי שלנו כמו עבודה לכל דבר ועניין. זו גישה חדשה ומרעננת לתרבות הפנאי, כאשר לבטח תופתעו לגלות כי בילוי מול הטלוויזיה נחשב לעיסוק הפנאי המרכזי בקרב רוב הישראלים, והטלוויזיה הפכה לחברו הטוב של האדם, בדיוק כמו כלבים, למעט העובדה שצפייה במסך מוגדרת כבידור ובילוי פסיבי. בילוי עם הכלב מחייב אתכם לצאת לטיולים ארוכים, להכיר מקומות חדשים, ליהנות ממפגשים מרתקים בדרך וכמובן ליהנות מהבילוי המשותף עם חיית המחמד האהובה.

כדאי לדעת כי ישראלים רבים העובדים בהייטק ובתעשיות עתירות הידע מוכרחים ללמוד לנהל את הזמן שלהם בעבודה ביעילות, ארגונים רבים שולחים את העובדים לקורסים ולסדנאות כדי ללמד את העובדים כיצד לנהל נכון את זמנם, ואיך להגביר את הפרודוקטיביות בזמן העבודה. למעשה, את אותם הכלים ניתן ליישם גם בשעות הפנאי, לכן אם אתם מגדלים כלב עליכם להגדיר מראש שעות קבועות בהן אתם יוצאים אתו לטיול, הטיול נחוץ עבורו ועבורכם, אך נשאלת השאלה מה לעשות אם נמצאים מחוץ לבית שעות ארוכות ואין מי שיוציא את הכלב לטיולים.

ניהול נכון של הזמן לכל תחומי החיים

רוב הישראלים מסוגלים לתכנן את זמן העבודה, והזמן הפנוי שנותר להם מוקדש לענייני משפחה, סידורים, קניות לבית, חברים, בילויים, אירועים ואם נשאר זמן גם לתחביבים. כדי לשדרג את איכות החיים חשוב להכין טבלה או להיעזר ביומן דיגיטלי כדי לתכנן נכון זמן לעבודה וזמן לבילויים ולפנאי.

ניהול נכון ואפקטיבי של הזמן מאפשר לכם להקצות את הזמן הנדרש לעבודה, למשפחה, להורים, לילדים, לחברים ולתחביבים, וכמובן לחיות המחמד. כך תוכלו לשפר את איכות החיים וליהנות מיותר זמן פנוי לתחביבים. חשוב לציין כי מחקרים רבים הוכיחו כי גם אם תעבדו שעות ארוכות יותר בעבודה, הפרודוקטיביות שלכם פוחתת בגלל עייפות, וירידה ביכולת הריכוז. למעשה, חלוקת זמן נכונה ויותר זמן לתחביבים, למשפחה ולחיות המחמד תגביר גם את הפריון והתפוקה שלכם במקום העבודה.

ירידה בשעות הפנאי בעשורים האחרונים

בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת חוקרים טענו כי בשנות ה-2000 לאדם החי בעולם המערבי יהיו יותר שעות פנאי בהן הוא יוכל לממש את עצמו וליהנות מבילויים שונים. עם זאת, המציאות מוכיחה כי שעות הפנאי דווקא פחתו, אנו עובדים יותר שעות וכאשר מגיעים הביתה כבר כמעט ולא נשאר כוח לתחביבים, לטיול ארוך עם הכלב, למשחק עם הילדים וכדומה.

אם גם אתם חשים אשמה כי אינכם מוציאים את הכלב לפחת ל-3 טיולים ארוכים מדי יום, כדאי שתורידו אפליקציה חדשה באמצעותה תוכלו להזמין דוגווקר, כלומר שירות הוצאת כלבים. כך תוכלו ליהנות מיותר זמן פנוי וגם תדאגו לצרכיו של הכלב ותעניקו לו טיפול מסור יותר. אגב, באמצעות האפליקציה תוכלו להזמין גם שירות דוגסיטר בביתכם או בביתו של אדם מקצועי ומיומן בטיפול בכלבים, ותוכלו לצאת לחופשות, לבקר משפחה שגרה רחוק, להתארח אצל חברים וכדומה.