A password will be e-mailed to you.

קמפיין משפיענים : כללים שחייבים להקפיד עליהם

מאת: תמיר ילינק | 12 בפברואר 2019

לפני שאתם מתחילים קמפיין משפיענים, חשוב שתקראו את זה ותקפידו על חמישה כללי אצבע מאוד חשובים על מנת שהקמפיין יהיה אפקטיבי, או שאתם פשוט יכולים לדבר איתנו

קמפיין משפיענים זה הדבר הכי חם בעולם הפרסום בשנת 2019, אבל הוא לא יהיה שווה לכם הרבה אם לא תעשו את זה נכון, לפניכם חמישה כללים שעליכם להקפיד לפני שאתם יוצאים למהלך של קמפיין משפיענים.

כלל ראשון: ניתוח העוקבים של המשפיען

כשאתם בוחרים משפיען חשוב קודם כל שתדעו שהעוקבים שלו אותנטים, מאיפה הם בארץ ובעולם, באיזה גילאים הם ואפילו מה תחומי העניין שלהם. עד 20% עוקבים חשודים נחשב סביר בהתחשב לכל הבוטים וכל הפרופילים הלא פעילים שעדיין נמצאים באינסטגרם, בקשו לקבל את הנתונים.

 

קמפיין משפיענים - ניתוח עוקבים

כלל שני: חשוב שתדעו כמה משלמים בדיוק לכל משפיען

יש חברות שיבקשו ממכם תקציב כולל והם יחליטו כמה לשלם לכל משפיען, מבדיקה שעשינו אצל רוב החברות בארץ רק 30% מהתקציב שלכם ישולם בפועל למשפיענים, יש חברות שגם לא משלמות כלום למשפיענים, היום קמפיין משפיענים לא יכול להצליח בלי תשלום הוגן למשפיענים, כל המשפיענים האיכותיים כבר דורשים כסף, החל מ-200 ש”ח למיקרו משפיען עד אלפיי שקלים ואפילו עשרות אלפיי שקלים לסלב. לאחרונה בתחקיר בתכנית “הצנרת” הוצגו חברות שלוקחות תקציב של 50 אלף ש”ח על עשרה משפיענים ובפועל משלמות רק 5,000 ש”ח למשפיענים, חשוב שתדעו בדיוק מה עשו עם הכסף שלכם, עמלה של 30 אחוז היא לגיטימית והוגנת, אל תשלמו יותר. חשוב שתדעו שהקשר בין כמות העוקבים למחיר הוא שולי, יש משפיענים שיש להם 15 אלף עוקבים שלוקחים 500 ש”ח לפוסט ויש משפיענים עם 50 אלף עוקבים שלוקחים 300 ש”ח, בסוף מדובר בבני אדם וחשוב שתעדו עם מי אתם עובדים וכמה משלמים לו. לסיכום בקשו אקסל מדויק כמה כל מוביל דעה מקבל, אתם צריכים לדעת בדיוק מה עושים עם הכסף שלכם.

 

כלל שלישי: דרשו לדעת מי המשפיענים שיקחו חלק בקמפיין לפני חתימת הההסכם

החלק הכי קריטי בקמפיין משפיענים הוא בחירת המשפיענים הכי רלוונטים למותג שלכם, דרשו לדעת לפני חתימת ההסכם מי הם המשפיענים שיקחו חלק בקמפיין, בקשו רשימה עם כל הנתונים, דרשו לדעת כמה עולה כל אחד, כמה לייקים ותגובות יקבלו בקמפיין ומה אחוז המעורבות של כל אחד ואחד. יש חברות שינסו להגיד שהחשיפה של המשפיען היא העוקבים באינסטגרם + בפייסבוק, דרשו לעבוד רק לפי כמות עוקבים באינסטגרם, קידום המשפיענים בפייסבוק בגסיסה ולא רלוונטי לרוב המותגים, למרות זאת תדרשו שמשפיענים שפעילים בפייסבוק יפרמו גם שם.

 

קמפיין משפיענים - בחירת משפיענים

 

כלל רביעי: בקשו לאשר כל פוסט לפני שהוא עולה לרשתות החברתיות

אנחנו רואים המון קמפיינים שלא כל התמונות באיכות טובה, תמונות שהמותג לא יוצא טוב וגורמות רק להוזלת המותג, אל תאשרו לפרסם פוסט שהמותג שלכם יוצא בו לא פחות ממושלם, לא משנה אם אתם מותג קטן או ענק וגם לא משנה אם זה פוסט של מיקרו משפיען או של סלב, המותג שלכם חייב לצאת טוב בכל תמונה, על זה אתם משלמים.

 

View this post on Instagram

WeLead של בארכה @or_shpitz

A post shared by WeLead WeLead (@leaders.co.il) on

View this post on Instagram

WeLead at work @keren_aviel @thebursa.il

A post shared by WeLead WeLead (@leaders.co.il) on

View this post on Instagram

??The leaders at @tavola_israel @jjad @leaders_food

A post shared by WeLead WeLead (@leaders.co.il) on

כלל חמישי: בקשו דו”ח סיכום, צילומי מסך ואת התוצרים

בסוף הקמפיין דרשו לקבל ד”וח סיכום עם כמות הלייקים והתגובות, כדי שתדעו כמה עלתה לכם כל אינטראקציה, בקשו צילומי מסך של הצפיות בסטורי וגם את התמונות ואת הסרטונים על מנת שתוכלו להשתמש בהם באינסטגרם ובפייסבוק של המותג שלכם. יש חברות שינסו למכור לכם שצפיות בסרטונים זה אינטרקאציה בעוד שזה בעצם חשיפה, הקפידו על כך שרק לייק או תגובה יחשב בד”וח סיכום כמעורבות ביחס למה שהבטיחו לכם בתחילת הקמפיין.

יש לכם שאלות? מוזמנים לרשום לנו למייל [email protected]