A password will be e-mailed to you.

נוסעים לפורטוגל? אולי תאכלו משהו

מאת: WeLead | 18 ביולי 2018

פורטוגל היא יעד תיירותי מומלץ בגלל אווירה ייחודית במרחק יחסית קצר מישראל, מחירים זולים ובעיקר תפריט קולינרי מפתיע. במאמר הבא נציג את עיקרי המטבח המקומי ונספר מה כדאי לטעום במהלך הטיול

המורשת הקולינרית של פורטוגל מפוארת מכפי שנהוג לחשוב. למעשה, רבים בוחרים בפורטוגל כיעד לחופשה ולטיול בלי לדעת מה מסתתר בתוך המטבח המקומי. האמת היא שלא חסרות סיבות להגיע לפורטוגל ובהן מחירים זולים של טיסות ובתי מלון, מרחק קצר יחסית מישראל, מורשת תרבותית עתיקה ועוד. בתוך כך, כדאי לעצור מדי כמה שעות ולבקר באחת המסעדות בשביל לחזור לארץ עם טעם של עוד – תרתי משמע.

הדרך הכי טובה לטעום את כל המעדנים של המטבח המקומי היא באמצעות טיול מאורגן לפורטוגל והסביבה. היתרון של טיול מן הסוג הזה הוא שלא צריך להתאמץ על מנת לראות את המקומות השווים, מה גם שהדרכה צמודה של איש מקצוע יכולה להעשיר את הידע לגבי חומרי הגלם, טכניקות הבישול והכלים המקומיים. כמו כן, הטיול המאורגן משתלם מבחינה כלכלית ואפשר להיערך אליו לפי מסגרת התקציב שנקבעת מראש.

מה כדאי לאכול?

בראש ובראשונה, פורטוגל שוכנת על חוף האוקיינוס ממערב ולכן יש בה המון דגים ופירות ים. לשם השוואה, בצד המזרחי שלה קיים גבול משותף עם ספרד ולכן המטבח שלה מושפע ממאכלים בסקיים וקטלונים. הסחר ההיסטורי של פורטוגל עם מדינות אחרות גם הביא אליה המון תבלינים ואלו מאפיינים שקיימים כמעט בכל מסעדה אותנטית ברחבי המדינה.

שנית, כדאי להקדיש חלק גדול מהטיול הקולינרי בפורטוגל כדי לטעום נקניקים וגבינות. זה אולי נראה כמו נשנוש לישראלים שרגילים למטבח ים תיכוני, אך בפורטוגל יש למאכלים כאלה משמעות אחרת לגמרי. המקומיים למשל מעדיפים “חטיפיות” על פני מסעדות ובהם מתמחים בבירה קרה, טוסט גבינה, נקניק, חביתה או עוף בגריל.

המעדן הקלאסי בפורטוגל שגם מוגש בכל חטיפיה שמכבדת את עצמה נקרא “פרנצ’סינה” – גרסה פורטוגזית לקרוק מסייה צרפתי. את זה מכינים משתי פרוסות לחם קלוי שבאמצע קותלי חזיר, נקניקיית חזיר וסטייק חזיר והכריך עצמו עטוף פרוסת גבינה צהובה. אם זה לא מספיק, לפני ההגשה יוצקים מעל רוטב בירה חם וההתרגשות בשיאה.

תפריט גם לשומרי כשרות

שומרי כשרות שנבהלים מהיצע החזיר ופירות הים יכולים לטעום מהמטבח המקומי בזכות שפע העלים, הכרובים ועשבי התיבול הצבעוניים. האורגנו המקומי למשל מככב יחד עם תערובות מלח ולא נדיר למצוא שווקים שבהם עגבניות ענק דרות בכפיפה אחת עם אגסים קטנטנים.

לבסוף, רצוי לשמור מקום בבטן למאפים וקינוחים. את רוב הקינוחים השווים מגישים בעיר הבירה ליסבון אך בכל עיירה יש גרסה אזורית. זה ייתן לכם מענה לרעב לכמה שעות במהלך הטיול ועל הדרך יערוך עבורכם היכרות עם המטבח המקומי בשיאו.