A password will be e-mailed to you.

קורס ההכנה ללידה: מדריך הקורסים המלא

מאת: WeLead | 16 בנובמבר 2016

קורס הכנה ללידה דרך קופת החולים, או אולי דרך בית החולים בו את עומדת ללדת? אספנו עבורכן את את מיטב קורסי ההכנה ללידה המוצעים עבור הריוניות בכל הארץ

מזל טוב! עברת את שני השלישים הראשונים ואת כבר מתחילה לחשוב על הלידה עצמה. אם זהו הריון ראשון, מרבית הסיכויים שהלידה המתקרבת ממלאת אותך ברגשות של שמחה והתרגשות לקראת המפגש עם הבייבי שבבטן לצד חששות המגובים בסיפורים שונים ששמעת מנשים שונות. קורס הכנה ללידה מעניק לך הצצה ראשונית אל המועדון המיוחד אליו את עומדת להצטרף: האמהות.

צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

קופת חולים מכבי

קופת חולים מכבי מציעה סדנה בת 4 מפגשים של שעתים וחצי כל אחד, המתמקדים בהכנה ללידה בלבד. מטרת הסדנא היא הקניית ידע וכלים לקראת הלידה. הסדנה מועברת על ידי מדריכה מוסמכת להכנה ללידה ומרצים אורחים מתחומים רלוונטיים. הסדנה פתוחה לשני בני הזוג או לנשים הרות ביחד עם מלווה. הסדנה מיועדת לנשים בשבוע 28-33 להריון בעת פתיחת הסדנה.

מחיר הקורס: 290 ש”ח מבוטחי מכבי, 142 ש”ח בעלי מכבי שלי ו-435 ש”ח לא מבוטח.

לפרטים: לחצי כאן

קופת חולים מאוחדת

קופת חולים מאוחדת מציעה קורס הכנה ללידה בשישה מפגשים בני שעה וחצי עד שעתיים, מדי שבוע המוצעים לנשים בשבוע ה-28 להריונן והלאה. הקורס מועבר ע”י מיילדות מוסמכות העובדות בפועל בבי”ח ועברו הכשרה מיוחדת של משרד הבריאות להנחות קבוצות הכנה ללידה. הקורס עוסק בשלבי הלידה, סימולציה של תהליך הלידה באמצעות דגם של אגן ועובר, מראה את המעבר מהחיים ברחם אל מחוץ לרחם, דרכי התמודדות עם צירי לידה, יתרונות וחסרונות של שיטות לטיפול בכאב (למשל סוגיית האפידורל), התערבויות בלידה (זירוז, ואקום, ניתוח קיסרי ועוד), וגם נושאים של התמודדות לאחר הלידה: חזרה הביתה, טיפול עצמי לאחר הלידה, דכדוך ודיכאון לאחר לידה והתמודדות עמו, טיפול ראשוני ביילוד (חיסונים, בדיקות נדרשות ועוד) והכנה לקראת הנקה. הסדנה כוללת גם סיור בחדרי לידה.

לפרטים: לחצי כאן

קופת חולים כללית

קופת חולים כללית מציעה מגוון ענק של מרכזי הכנה ללידה בכל הארץ. הקורסים מועברים על פי רוב ע”י מיילדות מוסמכות בעלות ניסיון עשיר, שכבר חוו כמעט כל לידה אפשרית. הנושאים הנלמדים כוללים, בין היתר: סימני לידה- מתי לפנות לחדר לידה, תהליך קבלת היולדת בבית חולים, תהליך הלידה, תנוחות לידה ותנועתיות בלידה, תרגול טכניקת נשימות, תרגילים, עיסויים והרפייה להקלה על הכאבים, תפקיד המלווה בחדר הלידה וכיצד הוא יכול לסייע (מומלץ להביא את המלווה שיהיה גם בלידה עצמה), התמודדות עם הכאב ואפשרויות לשיכוך כאבים, השהייה במחלקת יולדות, חשיבות ההנקה וטיפים להנקה מוצלחת ושיקום רצפת האגן.

מחיר הקורס: לקוחות כללית מושלם נהנות ממחיר מוזל של 200 שקלים, אך ההרשמה אפשרית גם ללקוחות כללית ללא מושלם וללקוחות קופות אחרות. ניתן להשתמש בתקציב מתוך סל ההיריון.

לפרטים: לחצי כאן

קורס הכנה ללידה פרטי של אמאדמה

באופן טבעי מחירו של קורס פרטי להכנה ללידה גבוה יותר, אך הוא עשוי לכלול מרכיבים נוספים שווים כמו סדנת החייאת תינוקות ופעוטות בשווי 160 ש”ח. הקורס משלב בין הגישה הרפואית-מדעית לבין גישת הרפואה המשלימה-הטבעית. הקורסים מועברים באווירה נעימה ואינטימית ע”י מיילדות מוסמכות העובדות בעצמן בבי”ח. קורס הכנה ללידה קבוצתי כולל 5 מפגשים לפני הלידה + מפגש נוסף לאמהות ביחד עם התינוקות, כחודש וחצי – חודשיים אחריה וכן אפשרות להשתתף במפגשי “בונוס” לרבות שיעורי תרגול מעשי נוספים. אורכו של כל מפגש הוא שעתיים לערך באווירה אינטימית ונעימה.

מחיר הקורס: 760 ש”ח, אותם ניתן לשלם בשני תשלומים ללא ריבית. ניתנות הנחות לחברי אמדוקס, חבר וקרנות השוטרים.

לפרטים: לחצי כאן

בתי חולים:

תל אביב-אסף הרופא

הקורס מקנה לבני הזוג מידע מקיף על תהליך הלידה, מצייד אותם בכלים להתמודדות עם שלבי הלידה השונים ומסייע ביצירת חווית לידה חיובית. הקורס מתמקד בלידה עצמה וכולל הדרכה בבניית תכנית לידה, שיטות הרפיה ושיטות לשיכוך כאבים, הדרכה בהנקה ועוד. לבעלי זמן קצר ניתן להשתתף בקורס הכנה ללידה מקוצר (מרתון) של מפגש אחד אשר יכלול בתוכו את עקרי הנושאים המועברים בקורס המלא באופן תמציתי. המפגש מתקיים בימי ו’ וכולל ארוחת בוקר. 

לפרטים: לחצי כאן

ב”ש- בית חולים סורוקה

הקורס כולל שישה מפגשים שבועיים הנערכים בשעות הערב ומועברים על-ידי מיילדת בכירה או על־ידי פיזיותרפיסטית מצוות המרכז הרפואי. תכני הקורס מתייחסים לשלבים מעט יותר מוקדמים של ההיריון החל מהשינויים החלים בגוף בעת ההיריון, התמודדות עם חרדות לקראת הלידה, הכנת ציוד הנדרש לבי”ח וללידה, שלבי הלידה, תפקידו של בן הזוג, נשימה בלידה והיבטים של הורות בשבועות הראשונים (הנקה וטיפול בתינוק) לצד סיור בחדר הלידה בבית החולים.

לפרטים: לחצי כאן

כפ”ס והשרון- בי”ח מאיר

קורסי ההכנה ללידה נעשים בהנחיית מיילדת מנוסה מה שמבטיח לכם את ההכנה הטובה ביותר. כל הקורסים מיועדים ליולדות משבוע 28 להריון ומלווה לפי בחירתן. ייחודו של בית החולים הוא במגוון הקורסים שהוא מציע המתאימים לסיטואציות ולידות שונות:

קורס קבוצתי להכנה ללידה– בן שלושה מפגשים שאורכם שלוש שעות שבהם לומדים על תהליך הלידה, תפקיד ההורמונים ומשככי הכאבים לצד אמצעים להתמודדות עם צירי הלידה באופן טבעי (תרגול טכניקות נשימה, עיסויים והרפיה) כמו גם כלים משמעותיים ליום שאחרי לטובת האם והתינוק. הקורס כולל גם סיור בחדרי לידה, בחדרים הטבעיים, במחלקת יולדות ובמחלקת התינוקות.

קורס פרטני- קורס במתכונת מזורזת הכולל שני מפגשים בני שעתיים כל אחד המתאים במיוחד לזוגות הנמצאים כבר בשבועות האחרונים של ההיריון ומכיל את התכנים הרגילים אך ללא סיור בחדרי הלידה.

קורס הכנה ללידת תאומים- מדובר בקורס הרגיל ובנוסף עוד מפגש מיוחד, המיועד לנשים בהריון עם תאומים (בשבועות 24-27) ולבני זוגן. המפגש מתקיים בקבוצה אינטימית וכולל התייחסות לנושאים הרלוונטים להריונות מרובי עוברים כמו: התפתחות הריון תאומים, סימנים מוקדמים ללידה מוקדמת, הכנה ללידה טבעית או לניתוח קיסרי, סיכויים ללידת פג, הכנה להנקת תאומים ועוד.

קורס הכנה ללידה אישי לנשים בשמירת הריון– קורס ייחודי המיועד לנשים המאושפזות במחלקת הריון בסיכון גבוה (HR) וכולל שני מפגשים אישיים (בני שעתיים וחצי) המועברים לך ולבן זוגך, ע”י מיילדת מוסמכת מצוות מרכז רפואי מאיר. ומטרתו הכנה ככל הניתן ללידות שאינן תמיד פשוטות.

קורס הכנה ללידה לאמהות חד-הוריות – קורס פרטי להכנה ללידה המתקיים בבית, באווירה אינטימית, בפרטיות ובנוחות מקסימלית ובשעות המתאימות לך. בקורס תקבלי מענה אישי ומדויק לכל השאלות שיתאימו לאירוע המיוחד.

לפרטים: לחצי כאן

ירושלים- בי”ח הדסה עין כרם

בתי היולדות של הדסה מקיימים קורסי הכנה ללידה באופן שוטף ע”י מיילדות ותיקות ומנוסות שחוו לידות רבות בחייהן המקצועיים. הקורס הקלאסי נמשך כשבעה שבועות, אחת לשבוע (כל מפגש אורך כשעתיים) ומומלץ להתחיל אותו בין השבועות 27-30 ולסיימו לכל המאוחר עד שבוע 37-38. הקורס כולל: תופעות פיזיולוגיות במהלך ההיריון, האגן: אנטומיה, פיזיולוגיה ותרגילים חיוניים למהלך ההיריון, סימנים מבשרי לידה, חווית הלידה, כאב ומשככי כאבים שונים, פגישה עם יועצת הנקה, הסתגלות  לשינויים בתא המשפחתי, פגישה עם רופא ילדים וסיור בחדר הלידה.

לפרטים: לחצי כאן

חיפה- בית חולים בני ציון

הקורס מתקיים בשטח המרכז הרפואי וניתן גם לתאם הגעה לקורסים ייעודיים למגזר החרדי. הקורס כולל: פיזיולוגיה של הלידה, שלבי הלידה, המתמודדות עם כאב באמצעים לא תרופתיים ותכנים העוברים בטיפול ראשוני בתינוק, הנקה וסיור בחדרי הלידה. חלק מהתכנים בקורס מועברים ע”י מומחים בתחום. למשתתפי הקורס חניה חינם ע”ב מקום פנוי. מחיר: 200 ש”ח.

לפרטים: לחצי כאן

קורס הכנה ללידה עם הדולה חגית נעים

קורס ההכנה ללידה בהנחיית הדולה חגית ומקיף את כל הנושאים הרלוונטים עבורכם לתקופת ההריון, הלידה וראשית ההורות, תוך תרגול והתנסות חוויתית. בקורס יש דגש רב מאד על המלווה של היולדת ותפקידו/ה, במהלך הקורס נותנים מקום משמעותי לנושא של תמיכה פעילה בלידה ושותפות בחוויה. כמו כן הקורס יעסוק במונחים שונים של חדר לידה (“שפת צוות”) אשר מעניק ידע והבנה במהלך הלידה ומסייע בקבלת החלטות. בנוסף לתכנים העוסקים בתהליך הלידה עצמה ישנה הכנה לקראת ההורות: הטיפול הראשוני בתינוק, על הנקה, על זוגיות לאחר הלידה ועל התחושות וההסתגלות להורות. בנוסף לשעות הקורס מוצע ליווי רציף ומתמשך – במהלך הקורס וגם אחריו והנחה משמעותית בליווי בלידה – כדולה. חוברת קורס: כל זוג יצא עם חוברת קורס המסכמת עבורכם את הדברים שהועברו בקורס בצורה מתומצתת וברורה.

מנחת הקורס הינה דולה מוסמכת מטעם “ללדת”  (בית הספר למקצועות הלידה) וכן מדריכה ליווי התפתחותי לתינוקות מטעם מכללת צעד ראשון.

לפרטים: לחצי כאן