A password will be e-mailed to you.

בלוגרית השבוע: שקמה יעקבי

מאת: WeLead | 7 בספטמבר 2016

בלוגרית השבוע שלנו הפכה את הבישול הטבעוני לאומנות ואז לבלוג. אם מישהו מכם תהה האם יש לטבעונים מה לאכול, הוא מוזמן לבלוג שלה, מבטיחים שלא תישארו רעבים.

 

 

She is the reason why I love to cook. Mum <3 #mum #cooking #vegan #family #love

A photo posted by TivonEat (@vegan_tivoneat) on

קצת עליי: קוראים לי שקמה, אני גרה בדרום תל אביב, בשוק לוינסקי המדהים ומנהלת בלוג בישול טבעוני.
ב-12 שנה האחרונות התגוררתי בחו”ל, בעיקר בלונדון ולפני כן ביפן ואוסטרליה. אני ובן זוגי מתן (שתכנת את הבלוג) חזרנו לארץ לפני שנה. כן, מתרגלים 🙂 אני צמחונית מילדות וטבעונית 7 שנים. בישלתי עם אמא מאז שאני זוכרת את עצמי אבל המטבח תפס חלק עיקרי בחיי בעשור האחרון. הבלוג שלי נוצר כדי לחלוק את אהבתי הגדולה לבישול ואל עולם הטבעונות והטיולים בעולם.

 

שם הבלוג: TivonEat

 

כמה שנים את כותבת? אז שלמדתי לכתוב. יש לי מחברות עם שירים מכיתה ב’.

מהו תחום ההתמחות של הבלוג?  בישול טבעוני.

במה את עוסקת בנוסף על היותך בלוגרית? אני מעבירה סדנאות בישול טבעוני שבועיות ומכינה קינוחים לבתי קפה. אז האמת שהכול סובב סביב הבלוג 🙂

איך עלה הרעיון לפתוח בלוג? להיות בלוגרית בהגדרה זה משהו שבא מהחיים בלונדון, שם כל בן אדם שני הוא או מעצב או בלוגר. הרעיון התחבר אליי כי רציתי לכתוב, רציתי ליצור, רציתי לשתף, רציתי לצלם ורציתי את הדיגיטל. הבלוג מאגד את כל אלו בצורה מושלמת.

ספרי על הפוסט המוצלח ביותר- מדוע לדעתך הוא הצליח כ”כ?  יש 3 פוסטים שעשו הכי הרבה רעש מאז שהבלוג יצא. הראשון הוא מתכון לארטיק שוקו וניל טבעוני- מגנום טבעוני. אני לא בטוחה אם צריך הסבר מפורט למה הוא שבר שיאים… אנשים באשר הם אוהבים גלידה ושוקולד ואנשים טבעוניים מתגעגעים לדברים מושחתים וטעימים בלי טעם של ברירת מחדל. המתכון הזה ישב בדיוק על הנקודה הזו.

השני זה מתכון לטירמיסו טבעוני. אין יום שאין כניסה למתכון הזה ולמרות שזה באמת מתכון מדהים, קשה לי להסביר את כמות הכניסות המטורפת- אף פעם לא חשבתי שכל כך הרבה אנשים יחפשו מתכון לטירמיסו טבעוני.
והאחרון הוא פוסט על קציצות טבעוניות ברוטב קארי שהיו אליו הכי הרבה כניסות במכה והוא שבר שיאים בהליכה במחלקת המנות העיקריות. הסיבה לכך לדעתי היא כי אנשים טבעונייים או אנשים שמבשלים טבעוני, מחפשים כל הזמן מנות עיקריות טובות, משביעות ומזינות וחשוב להם שהן יהיו קלות להכנה וממרכיבים פשוטים יחסית.  המתכון התאים ממש למי שמחפש עיקרית טעימה ומזינה.

ספרי על אירוע מיוחד בו יצא לך לקחת חלק בזכות הבלוג: וואו, כל כך הרבה דברים לא צפויים הבלוג הזה הביא איתו…אני יכולה לחשוב על שני דברים: הראשון הוא כמות האנשים האינסופית ששואלים אותי שאלות ופונים אליי כל שבוע והתחושה המדהימה שאני גורמת לשינוי, שאני עוזרת, שאני מנחה אנשים להגיע למקום בטוח יותר כבשלנים וכטבעונים. זו המשמעות של הכל מבחינתי.
אירוע מיוחד שקרה ממש שבוע שעבר- העברתי סדנה פרטית לזוג מקסים לרגל יום השנה שלהם. אחרי שהלכתי והם נשארו לאכול את כל הדברים הטעימים שהכנו, הוא הציע לה נישואים! בהפתעה גמורה הוא שלח לי הודעה יום אחר כך- “דרך אגב, היא אמרה כן”. התרגשתי…

איזה בלוגים את אוהבת לקרוא? Minimalist Baker

הבלוג דורש לא מעט חשיפה, באיזו מידה החיים הפרטיים נכנסים לחיים הציבוריים בבלוג? האמת שדי הרבה וזה מבחירה. בסופו של יום הבלוג לא חייב להכנס לחיים האישיים, הוא יכול להתמקד גם רק באוכל אבל חבל לא? אני בוחרת במה לשתף וכמה ואני בהחלט משתפת את הקוראים גם בחיי הפרטים. אני חושבת שזה נחמד לאנשים להכיר אותי, זה נותן ערך מוסף למי שקורא וזה יוצר חיבור בין הקוראים ואליי. חשוב לי שאנשים יכירו אותי וירגישו שהם יכולים לפנות בשאלות. יותר מזה, יש הרבה אנשים שהמעבר לטבעונות לא קל להם וחשוב לי שהם ישמעו את החוויות שלי ואולי ירגישו הזדהות מסוימת.

מי היית שמחה לדעת שקורא את הבלוג שלך? אין לי מישהו ספציפי 🙂 הייתי רוצה שלכל מי שהבלוג יכול לעזור ולתרום תהיה גישה לבלוג.. זה ישמח אותי מאוד.

באיזה דרך עיקרית את מקדמת את הבלוג? קצת מכל דבר. ללא ספק פייסבוק ואינסטגרם הן פלטפורמות מוצלחות ביותר ואני די חיה בהן חיים וירטואלים מקבילים 🙂

 

איפה היית רוצה לראות את הבלוג שלך, עוד שנתיים נניח מהיום ?  הייתי רוצה שהבלוג יגדל ויגיע לעוד אנשים שמחפשים את דרכם בעולם הבישול הטבעוני. שיתמלא בעוד המון מתכונים ומדריכים. והכי חשוב- שימשיך לאתגר אותי.

מה למדת על עצמך בתהליך פיתוח, שיווק והפצת הבלוג? כל כך הרבה! למדתי שאת הכל אפשר ללמוד.
למדתי שאם לא מכבידים על עצמך עם ציפיות וכותרות אז החיים זורמים בקלות ובהנאה. למדתי שאנחנו מוקפים באנשים שרוצים לעזור וללמד. למדתי שיצירה היא חלק בלתי נפרד ממני ולמדתי לאזן את כל הכישורים שלי יחד.

האם את מרגישה שהבלוג תרם לך ברמה המקצועית, ומדוע? בוודאי. תוך כדי פיתוח וניהול הבלוג למדתי ואני עדיין לומדת- צילום, פוטושופ, וורדפרס, שפות תכנות שונות, קידום אתרים, שיווק אינטרנטי, סטיילינג ועוד ועוד.. כל יום בא משהו חדש, העולם מלא הזדמנויות, רק צריך לפתוח עיניים ולראות את כל מה שעובר ממש פה לצידינו 🙂