A password will be e-mailed to you.

בלוגר השבוע: גל ממליה

מאת: WeLead | 31 באוגוסט 2016

מה קורה שמכניסים מעצב גרפי ואנימטור למטבח? בלוג קולינרי צבעוני, מרתק ומאתגר שהופך את הבישול לחוויה רב חושית מדהימה.

 

 

תכירו את גל ממליה הבלוגר המוכשר שמאחורי בלוג האוכל המצליח פתיתים.

קצת עלי: מעצב גרפי, אנימטור וגיימר שאוהב לשחק גם במטבח.

שם הבלוג: פתיתים

כמה שנים אתה כותב? בדיוק חגגתי 5 שנים.

מהו תחום ההתמחות של הבלוג? אין התמחות אלא התמקדות באוכל שאני אוהב. בשנים האחרונות אני משלב הרבה השראה מהמטבח היפני.

במה אתה עוסק בנוסף על היותך בלוגר? בשעות היום אני איש קריאטיב במשרד פרסום, ובלילה.. בלילה אני צד פוקימנים.

איך עלה הרעיון לפתוח בלוג? תמיד אהבתי אוכל ורציתי לבלות איתו קצת יותר זמן, אז פתחתי את הבלוג כדי שיהיה לי תירוץ להישאר במטבח ועל הדרך לשתף את מה שאני עושה.

ספר על הפוסט המוצלח ביותר: אני חושב שזה מרק הערמונים, מתכון שקיבל מבול תגובות של קוראים שניסו, ורץ במלא וריאציות בבלוגים וטורים בעיתונים. פוסט אחר היה מתיחה לאחר באפריל כמתכון לקוביות קרח, והוא פשוט התפוצץ באינטרנט והתגובות קרעו אותי.

ספר על אירוע מיוחד או בו יצא לך לקחת חלק בזכות הבלוג או מוצר שווה שקיבלת? פתיתים הוא בלוג פרטי ולחלוטין לא מסחרי. אין בו אפילו פרסומות של גוגל. אני לא הולך אל אירועי בלוגרים ולא מסקר מוצרים, כך שאני לא יכול לכרוך אותו בשום אירוע כזה. מצד שני, כפרויקט צדדי אני כותב בלוגי מסע למדינות שאני מטייל בהם (למשל לטיוואן, יפן, קוריאה ועוד). כשהצטלמה סדרת רשת על יוגורט עם מושיק רוט הזמינו אותי לסקר את המסע בבלוג כזה, וזו היתה חוויה נהדרת. עוד אירוע מעניין הוא פרוייקט בלוגים מתחפשים בפורים, שצרפתי אליו כמה בלוגרים חברים והתחפשנו אחד לשני. כיף גדול.

איזה בלוגים אתה אוהב לקרוא? לא הרבה למען האמת. אני לא כל כך מעורב במה שקורה. אני חוזר אל בלוגים שיש בכתיבה וברעיונות שלהם ערך מוסף שהוא מעבר לאוכל. למשל דברים בעלמה, שירה אכילה, בצק אלים  ומה את עושה כל היום.

הבלוג דורש לא מעט חשיפה, באיזו מידה החיים הפרטיים נכנסים לחיים הציבוריים בבלוג? לא חותם על זה. הבלוג מתעסק באוכל יצירתי ולא בי, אין משתדל מאד להתרחק ולהישאר מאחורי המצלמה. לא חושב שאני אמור לעניין מישהו.

מי היית שמח לדעת שקורא את הבלוג שלך? אנשים סקרנים.

באיזה דרך עיקרית אתה מקדם את הבלוג? אני לא מקדם אותו, הוא לא מקור רווח ואני לא משקיע שקל בפרסום. אני תמיד שמח להודיע בפייסבוק  ובאינסטגרם על פוסט חדש, אבל לא יותר מזה. אני יותר מסופק מזה שיש לי קוראים קבועים שאוהבים את השיגעונות שלי ולא כאלו שהגיעו דרך פעילות שיווקית.

האם תמליץ על מוצרים שלא התחברת אליהם? אני לא ממליץ על מוצרים לא משנה מה אני חושב עליהם. דווקא בגלל שאני עובד בתחום הפרסום חשוב לי לעשות הפרדה חדה ומוחלטת. הבלוג הוא פינה אישית ולא ערוץ הקניות.

איפה היית רוצה לראות את הבלוג שלך, עוד שנתיים נניח, מהיום? באותו מקום. שימשיך להיות לי מסקרן לחקור ובתקווה שזה יעניין גם את הקוראים.

מה למדת על עצמך בתהליך פיתוח, שיווק והפצת הבלוג? להפסיק להיות קונטרול פריק ולשחרר. הייתי בלחץ על כל מה שכתבתי בתחילת הדרך, מהתגובות או איכות התכנים. ברגע שעשיתי את הסוויץ׳ והבנתי שזה רק תחביב התחלתי ממש ליהנות.

האם אתה מרגיש שהבלוג תרם לך ברמה המקצועית, ומדוע? אין חפיפה בין הבלוג לבין התשע עד חמש שלי, אבל אני בטוח שכתיבה, צילום ויצירה באופן כללי תמיד משפרים אותי כאדם קריאטיבי בתחומים אחרים.