WeLead של עולם הפרסום, השיווק והדיגיטל בישראל: אבי סנטו

מאת: WeLead

 

כמה מילים על המשרד בו אתה עובד:

אנחנו צוות הכולל מנהלת תוכן, מנהל פרויקטים, מעצבת אתרים ואנליסט. הלקוחות מגיעים ממגוון רחב של תחומים, וזה האתגר האמיתי. החל מלקוח אשר עוסק בתחום הביטחון לאירועים, מנטורית ומנחת הורים ועד לרשת תחנות דלק מובילה ורשת סופרמרקטים, המהפכה הדיגיטלית מאפשרת לכל עסק ולא משנה מה גודלו לפרסם ולהביא פניות ממוקדות ולמעשה להכניס לקוחות ומתעניינים לעסק שלך.

מהו תפקידך בחברה?

כיום אני הבעלים והמנכ”ל של חברת אבי סנטו ניו מדיה לעסקים. החברה כוללת בתוכה את מחלקת הפרסום: פרסום ממומן ברשתות חברתיות ובגוגל, מחלקת ההדרכה שבמסגרתה אני מעביר הדרכות קורסים וסדנאות בעולם השיווק הדיגיטלי בין היתר במכללות באוניברסיטאות ובבתי ספר מקצועיים בכל רחבי הארץ ומחלקת ייעוץ וליווי עסקי בה אנו מלווים חברות, מנכ”לים והמון מנהלי שיווק אשר מעוניינים ללמוד באופן עצמאי עבור עצמם או עבור פעילות החברה שלהם את עולם הדיגיטל. בנוסף אני יועץ במשרד הכלכלה מטעם עמותת מעו”ף, מה שמקנה לי את הזכות לסייע להמון עסקים חדשים שנמצאים בתחילת דרכם וזקוקים לסיוע שיווקי הכולל בין היתר את עולמות הדיגיטל.

צילום: מתוך אלבום אישי

צילום: מתוך אלבום אישי

למה בחרת דווקא בעולם הפרסום? 

במהלך כל שנות  העבודה שלי בתחום המכירות תמיד האמנתי, עוד בטרם התחלתי לעבוד נטו בפרסו, שמאחורי כל מוכר טוב אמורה לעמוד מכונה משומנת אשר תנגיש לו את הלקוח בצורה הטובה ביותר. ברגע שנכנסתי אל עולם הפרסום למדתי בעצמי להכין משפכים שיווקיים חכמים שהביאו לקוחות מתעניינים לכל תחום אפשרי.

במידה לא היית עוסק בתחום הפרסום, איפה היינו מוצאים אותך כיום? 

כנראה כמתווך דירות יוקרה בלוס אנגלס.

מהם מקורות ההשראה שלך?

מקורות ההשראה שלי הם לא אנשי רוח, סופרים ודמויות מספרים, אלא אנשים שעבדו איתי במהלך השנים ולא רק בתקופת הדיגיטל. מנהלים פורצי דרך שלא חשבו לרגע שיש להם תקרת זכוכית והצליחו להגיע ליעדים איכותיים וכמותיים מעוררי קנאה. אליזבת אטקינסון אשר הייתה המנהלת שלי בתקופת עבודתי כשכיר ב012 סמייל הייתה ועודנה בשבילי השראה מהלכת, הדרך שבה היא התייחסה לעבודה, המקצוענות והירידה לפרטים הקטנים, הפכו אותי בין היתר למנהל טוב יותר ולבעל עסק ממוקד הרבה יותר.

אלו תכונות הופכות איש פרסום למצליח?

קודם כל יצירתיות! מעבר לכך, בעיקר בעולם הדינמי של הדיגיטלי רצון אינסופי ללמוד, להתחדש ולהבין את העולם הזה. המון פעמים בזמן הרצאה או בזמן סדנת פייסבוק שאני מעביר, קורים שינויים במערכת שאיתם אני אמור להתמודד- מול כיתה של 30 תלמידים, זה מסכם את כל המהות של העניין הזה. מעבר לכך תכונה נוספת אשר לדעתי כל איש דיגיטל צריך על מנת להפוך לאיש פרסום מצליח, היא “לגעת בברזלים”, להיות בשטח, להרגיש מה עובד ומה לא, לא לפחד להמר על כל הקופה ויחד עם זאת להיות שקול בצעדים. תכנון מוקדם לקמפיין מצליח 5 חודשים קדימה יכולים בקלות להבטיח הצלחה אמיתית לכל בעל עסק.

ספר לי איך נראה “יום רגיל במשרד”?

הבוקר שלי מתחיל מאוד מוקדם אני קם ב-07:00 בבוקר, מבצע שיחות עם הצוות שלי. אני מאוד מאמין במיקוד ובשיחות הללו, אנחנו עוברים באופן פרטני יחד על כל מסעות הפרסום, למרות שאני היפראקטיבי אני זוכר הכול, כמה לידים נכנסו, עלויות לקליק, קריאייטיב טוב או פחות טוב. לאחר מכן אני עובר על המיילים, פגישות עם לקוחות, סדנאות והדרכות אותן אני מעביר לפחות פעמיים בשבוע ומקפיד להיות בקשר רציף עם כל בעלי התפקידים וחוזר חלילה.

מהו הקמפיין המוצלח ביותר שלך?

במסגרת  העבדה שלי עם אתר המכירות ביי דה ווי יצאנו בקמפיין מכירות אגרסיבי למוצרים במחירים של עד 99 ₪, הקמפיין הביא כניסות וטראפיק מדהים בימים ספורים ובעקבות המהלך גם למכירות ואפ סיילים בעלויות שבעל האתר לא ראה, זאת הייתה מבחנתי פריצת דרך מטורפת גם ברמה האישית.

על מה תקפיד תמיד בניהול קמפיין?

תכנון, תכנון, תכנון, לא ניתן לשלוף מהכובע בעולם הפרסום ומעבר לכך לעולם אין להתחייב לתוצאות לפני שלמדת טוב טוב מי קהל היעד שלך ומהו המוצר או המטרה שאותה אתה רוצה לפרסם.

איזה קמפיין לעולם לא תיקח על עצמך?

כל קמפיין עם מניעים ברורים של הסתה, או אינטרסים שיפגעו באנשים – לא אקח.

מה הכי מייחד את המשרד שלך?

יצירתיות ושיתוף פעולה מלא עם הצוות שלי.

הפוסט הכי מוצלח שלך:

אני משתף המון את חיי האישיים בפייסבוק. אותנטיות מזמן הפכה לשם המשחק, פוסט אישי מאוד שדיבר על ההורים שלי ז”ל ועל העסק שלי זכה לכמות לייקים של למעלה מ-500 תוך 24 שעות.

פוסט עסקי שעשה המון רעש זהו פוסט תחרות שכתבנו עבור “מחסני הנמל יפו” הפוסט הטריף מדינה שלמה והביא תוך שלושה ימים תנועה מטורפת לחנות בזכות שיתופים שקהל הגולשים נדרש לעשות.

פדיחה עם לקוח:

לא בדיוק פדיחה אלה הצעה מוזרה שקיבלתי מלקוח מתעניין אשר רצה להקים עסק בדיגיטל המושתת כולו על טהרת טיולי “מין חופשי” בתאילנד לגברים בגיל העמידה. הוא הגיע אליי עם תוכנית עסקית שלמה והיה רציני מאוד, מן הסתם האינטרנט והפייסבוק בפרט לא אוהב להתעסק בנושאים כאלה אבל זה בהחלט היה מצחיק.

איזה קמפיין של משרד מתחרה אהבת במיוחד?

המשרד של אורטל דיגיטל מדהים, יש להם יכולת מדהימה לנהל קמפיינים ברמה הכי גבוהה שראיתי. כל עולם הכנסים הסדנאות וניהול הקמפיינים הדורשים מכירות הארד סייל מתנהלות על ידם בצורה מקצועית ומדהימה.

איזו חברה אתה חולם לפרסם?

הייתי שמח לפרסם את מתחם  היורודיסני העולמי. יש שם כל כך הרבה פוטנציאל ברמת התוכן והשיווק שרק המחשבה על מה הייתי עושה שם גורמת לי לנדודי שינה ולעודף אנרגיה עתידית. ביקשת חלום אז מותר לפנטז.

מהו הלקח הכי חשוב שלמדת בפרסום במהלך השנים?

אני חושב שהלקח הכי חשוב שלמדתי הוא לקח שלאו דווקא קשור לעולם הפרסום, אלא בכלל לחיים ולכל בעל עסק. חשוב מאוד לספר את הסיפור שלך, לדבר על המוצר שלך בלי סוף ולספר על השירות שלך לכל דורש. בעולם העסקי הקשה והסבוך חשוב מאוד לשמור על קשרים נכונים עם אנשים מעולם התוכן שלך. אני מאוד מאמין בשיתופי פעולה ואני נשען על כאלה לפחות ב50% מפעילות החברה. זה משהו שמפרה את שני הצדדים, מעבר לכך לקום כל בוקר עם חיוך ועם גישה חיובית. היתר כבר מגיע לבדו!

 

גם אתם WeLead בתחום הפרסום, שיווק ודיגיטל? לחצו וצרו קשר